יום רביעי, 9 במרץ 2016

מה מביא איתו עולם העבודה לחדר הטיפולים


...ומה מביא אתו עולם העבודה...

שירה בשנות החמישים לחייה נשואה אם ל-2  ילדים בוגרים.
לאחרונה קיבלה תפקיד ניהולי, עקב גודלו ומורכבותו, ביקשה שלצידה יעבוד מנהל מקביל והעבודה תחולק ביניהם. שירה הגיע אלי במצוקה רבה. המנהל שנקבע לעבוד לצידה, אינו עושה את העבודה כפי שהיא חושבת שהיא צריכה להיעשות, הוא גם לא מספיק עצמאי, אין ביניהם מספיק סינרגיה. התחלנו לבדוק ולהעמיק בתמה החבויה בין הרצון והידע שהדברים יתנהלו כמו ששירה חושבת באחריות בצדק ובשקיפות מלאה.


ליעוץ הארגוני, למטרות הארגון ברור לאן להוביל, אבל היכן מתבלבלת נפשו של העובד לאן הולכות כמיהותיו. צרכי הארגון משקפים את המציאות והעובד ונפשו את הכמיהות.
ואנחנו נחפש את הכמיהות בדיבור, בציור, נחפשם בגוף, בדמיון, נחפש את המובן שבהיגיון ואת הלא מובן שהנפש מובילה ולעיתים מסבכת.בטיפול למדנו ששירה למודת ניסיון בניהול, כבת הבכורה של המשפחה בה אמא נסעה בעולם עקב עבודתה ושלושת הבנות נשארו עם אבא. שירה למדה שעליה לנהל את המשפחה וכך החיים מתנהלים בשקט בארגון ובבטחה אך לעולם לעולם לא ויתרה על חלומה של ילדה להיות בין השווים שלפחות האחרים יהיו שותפים באופן שווה ..... כמיהה זו נכנסה כל העת לניהול החדש. הבנה של הקונפליקט, אפשרה התאמה מחודשת למציאות הנוכחית.
ירון נשוי + 4 כבן 40.
עובד כמנהל שיווק בחברה מאוד גדולה, עבודה בלחץ רב.הופנה ל - 10 פגישות ע"י משאבי אנוש עקב יחסי אנוש לקויים והתפרצויות מידי פעם על עובדים ושותפי תפקיד.
הפניה זו אפשרה לבחון את הדרך בה הוא מנהל את עצמו , את הנרטיב שמכוון אותו . גילינו שלירון יכולות מעולות, גם הצעותיו לייעול העבודה, נושאות פרי. אבל הוא כל הזמן בחרדה שהוא לא מספיק טוב, מפחד ש"ירדו "עליו, שלא יהיו מרוצים ממנו. חרדות אלו מובילות לכך שאינו מסוגל לנהל את התנהגויותיו ומרבה להילחץ לכעוס, לא להקשיב. עבודה זו אפשרה לירון לראות, איך תכונה זו משפיעה גם על יחסיו למשפחה ופתחה צוהר לשינוי.


איתן בן 55 נשוי + 3 ילדים בוגרים, חקלאי בעל משק גדול ומצליח.
דווקא עכשיו שמרגיש שעבר כבר כמה משברים וצלח אותם, יודע שהוא מבוסס כלכלית והעסק "בסדר",
הוא "לא מצליח להירדם".
הראש, המחשבות אומרות ויודעות הכל בסדר, העסק בסדר... אבל... הנפש חרדה והגוף לא מצליח לשקוט ולהירדם. בבדיקה ראשונית עם איתן מתברר שהוא קם בבוקר ומתחיל "לרוץ".
אוכל בעמידה בדרך ל....רץ מדבר לדבר ללא עצירה.
אז התחלנו להקשיב לנפש, לגוף, לנשום ... תהליך  זה אפשר ללמוד מה מניע  את איתן .... והיכן נמצאים הפערים בין כמיהות הנפש, לצרכי היום יום והעבודה. פערים אלו השתקפו בקשיי ההרדמות שנפגש בהם לראשונה (הגוף אמר את דברו). אט אט בבניית האיזונים מחדש, בניית סדר יום עם עצירות, נגיעה וחיבור לכמיהות הנפש ולנרטיב המוביל- חזרה אל איתן השינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה